Al sinds de 00’s is dit toch één van de jaarlijkse events die het hart van de gemiddelde evenementenmens twee tot drie slagen laat overslaan: de Halftime Show van de Super Bowl. Na Madonna, Lady Gaga en Queen Bey was het dit jaar aan the Weeknd om in zes minuten de stadionvloer om te toveren van grasveld tot mainstage.
Wacht…zei je, in zes minuten?! Jep! Het lijkt wel toveren, maar je ziet in deze timelapse dat het maarliefst 3000 van onze collega’s zijn die (in pre-corona-jaren) dit klusje klaren. Dit jaar gaat dat natuurlijk anders: niet alleen mocht er véél minder publiek in het stadion aanwezig zijn (‘slechts’ 25.000 mensen), en kon maar 1/3 van de normale crew aan de slag; ook waren de meerkosten van alle veiligheidsmaatregelen zó enorm, dat het management van the Weeknd naar verluidt 7 miljoen euro heeft bijbetaald (!) om de show te kunnen produceren op de voor hen perfecte manier.
En eerlijk is eerlijk: een perfecte en superbijzondere show is het absoluut geworden. Het doel van het productieteam was “to make this show look like it’s nót affected by Covid,” en tegelijkertijd om hun kans te grijpen om alles volledig ‘anders dan anders’ te doen. Daarom hebben ze onder meer besloten om niet vanaf het veld, maar vanaf de tribune te spelen, en om 30.000 kartonnen poppen tussen de gewone bezoekers te plaatsen. Ook is er een prachtig decorontwerp gemaakt in Las Vegas-sferen en…nouja, zullen we niet alles verklappen?
Wij zaten met kippenvel op de bank, want zélfs na alle spectaculaire voorgangers is deze editie op alle fronten een ultiem gave productie. Mocht je hem nog niet gezien hebben, kijk hem dan hier, en mocht je nog zin hebben om verder te nerden dit weekend: we vonden een tof interview met de uitvoerend producent, die een boeiend kijkje achter de schermen van zo’n productiedag geeft, en hier lees je een zalig lang interview met de hoofd geluidsontwerper, inclusief technische tekeningen. Enjoy!